Jak szybko wrócić do swojej figury po 9mc

Zajście w ciążę najczęściej wiąże się z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią sylwetkę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby katować się drakońską dietą. Organizm kobiety w ciąży wymaga trochę więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o dawną sylwetkę są regularne przechadzki z noworodkiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną figurę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje świeżo upieczonym matkom.